Premiat el vídeo ‘Gaia: el satèl·lit’, elaborat per investigadors de la UB (UB news, 09 Jul 2013)

TV: UB news

Title: “Premiat el vídeo ‘Gaia: el satèl·lit’, elaborat per investigadors de la UB”

Webpage: http://www.ub.edu/web/ub/ca/menu_eines/noticies/2013/07/020.html

Publication date: 09 of July 2013

09/07/2013

El vídeo Gaia: el satèl·lit, elaborat per un grup d’investigadors de la UB que participen en la missió Gaia de l’Agència Espacial Europea (ESA), ha estat guardonat amb el primer premi del concurs Ciència en acció, en la modalitat de curtmetratges científics.

Tal com ha destacat el jurat, el premi s’ha atorgat per la «correcció i qualitat tècnica» del documental, que gira a l’entorn dels aspectes tècnics de Gaia, el satèl·lit que permetrà obtenir dades essencials per comprendre millor l’origen i evolució de la Via Làctica i altres aspectes de l’Univers. Aquest documental forma part d’una sèrie de cinc vídeos, de prop de deu minuts cadascun, en què s’expliquen diversos aspectes de la missió Gaia. El premi s’ha adjudicat ex aequo als treballs Arqueosis. El pasado es la clave del futuro, de les Escoles Franceses (Sevilla), i La maldición del cocodrilo de Ricla, de la Universitat de Saragossa.

En la modalitat de laboratori de matemàtiques, també ha estat seleccionat el treball El Sr. Trivial y los sudokus imposibles, d’Eduard Roure. Alumne de la Facultat de Matemàtiques de la UB, Roure participarà en la final de Ciència en Acció que tindrà lloc del 4 al 6 d’octubre al Bizkaia Aretoa de Bilbao, el paranimf de la Universitat del País Basc.