El llançament del satèl·lit ‘Gaia’, cada vegada més a prop (UB news, 12 Sep 2013)

TV: UB news

Title: “El llançament del satèl.lit ‘Gaia’, cada vegada més a prop”

Webpage: http://www.ub.edu/web/ub/ca/menu_eines/noticies/2013/12/012.html

Publication date: 12 of September 2013

El satèl·lit Gaia, que cartografiarà mil milions d’estrelles (aproximadament un 1 % del total de la Via Làctia) i en determinarà la magnitud, la posició, la distància i el desplaçament amb una precisió sense precedents, ja és a la base espacial de Kourou (Guaiana Francesa), on va ser enviat el 22 d’agost passat des de Tolosa de Llenguadoc. El llançament del satèl·lit està previst el 20 de novembre vinent.

En aquest projecte, en què col·laboren prop de 400 científics europeus, hi participen trenta investigadors i tècnics del Departament d’Astronomia i Meteorologia de la UB, de l’Institut de Ciències del Cosmos (ICCUB) i del l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya que han tingut un paper rellevant en la concepció i el disseny de l’instrument i en el processament i la simulació de dades de la missió.