Acte de presentació del segon arxiu de Gaia a Barcelona

[ACTUALITZAT]
Veieu la gravació de l’acte aquí o al nostre canal YouTube

El proper dimecres 25 d’abril l’Agència Espacial Europea (ESA) fa públic el segon arxiu de la missió Gaia. L’equip d’investigadors de l’Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona (ICCUB/IEEC) organitza un acte obert al públic a la Facultat de Física (Av. Diagonal 647, Barcelona) a on es presentaran les noves dades i es parlarà de la nova era de l’astronomia que ara comença.

Gaia: mil milions d’estrelles en moviment

Acte de presentació del segon catàleg de la missió

Aula Magna Enric Casasses, Facultat de Física, Universitat de Barcelona

Dimecres 25 d’abril de 2018, 12h

12:00 Obertura de l’acte a càrrec del Dr. Joan Elias, rector de la Universitat de Barcelona.

12:05 «Introducció a la missió Gaia». Dra. Carme Jordi, professora del departament de Física Quàntica i Astrofísica de la Facultat de Física i membre del Institut de Ciències del Cosmos i de l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya.

12:10 «L’arxiu de Gaia: l’inici d’una nova era». Dr. Jordi Portell, Cap de l’equip d’enginyeria del grup Gaia-Barcelona

12:25 «La Galàxia que ens descobreix Gaia: primers resultats». Dra. Teresa Antoja. Investigadora postdoctoral Marie Curie a l’Institut de Ciències del Cosmos

12:40 Dr. Lluís Garrido, director de l´Institut de Ciències del Cosmos de la Universitat de Barcelona.

12:45 Dr. Ignasi Ribas, director de l´Institut d´Estudis Espacials de Catalunya.

12:50 Dra. Marina Villegas, directora de l´Agencia Estatal de Investigación del Ministerio de Economia, Industria y Competitividad.

12:55 Torn de preguntes.

13:00 Cloenda. Dr. Joan Elias, rector de la Universitat de Barcelona.