Constel·lacions in 3D

Eduard Masana, professor de la Facultat de Física i investigador del grupo Gaia de l’Institut de Ciències del Cosmos de la UB, ens explica com la perspectiva influeix en com veiem les estrelles en el cel, i com aquestes no es troben a la mateixa distància, sinó que poden estar molt allunyades les unes de les altres. Utilitzant la constel·lació d’Orió com a exemple, ens dóna eines per poder-la construir en 3D.

Aquesta activitat va estar organitzada en el marc de “La VI Festa de la Ciència de la Universitat de Barcelona” en versió virtual amb la voluntat de mantenir la connexió entre la societat i la investigació, després de la cancel·lació de la Festa presencial degut a la pandèmia de la COVID-19. Aquesta es una de les activitats que tenen lloc normalment amb grups d’escoles i que ara poden gaudir de la recerca de forma virtual des de les seves cases.

Pots veure el video amb les instruccions aquí: