Entrevista a Carme Jordi (Cugat.cat, 16 Nov 2016 )

Entrevista a Carme Jordi sobre Gaia per al programa ‘El Pou’, la secció de ciència i tecnologia de Cugat.cat.  (El diari digital de Sant Cugat del Vallès)

Data: 16 Novembre 2016
Programa: Cugat.cat.  (El diari digital de Sant Cugat del Vallès)
Enllaç al vídeo: http://www.cugat.cat/diari/sons/123913/_el-pou_-descobreix-el-primer-mapa-de-la-via-lactia

‘El Pou’ descobreix el primer mapa de la Via Làctia

La Via Làctia / Foto: Commons

L’Agència Espacial Europea ha publicat recentment el primer mapa de la Via Làctia, el resultat de la missió Gaia. Aquest mapa servirà com a plataforma perquè els investigadors puguin treballar en l’origen de l’univers, el moviment de les estrelles i planetes i el coneixement de la galàxia. ‘El Pou’, la secció de ciència i tecnologia que Cugat.cat produeix per a la Xarxa, en parla amb la professora de física de la Universitat de Barcelona (UB), Carme Jordi. També és membre de l’Institut del Cosmos, un dels participants a la missió Gaia.