Entrevisten Xavier Luri a Radio Maricel de Sitges (23 de Gen 2017)

A Sitges els científics treballen en la creació de la més gran biblioteca d’estrelles de la història

Uns quatre-cents científics de tota Europa treballen en la missió Gaia, un projecte de l’Agència Espacial Europea per obtenir el mapa 3D més precís de la nostra galàxia. Gaia és un mòdul que orbita al voltant del sol a un milió i mig de quilòmetres de la terra, amb l’objectiu que través de l’efecte conegut com a paralaxi permeti estimar la distància dels objectes celestes. El passat mes de setembre es va publicar el primer recull de dades, que suma més de mil milions d’estrelles, tot i que s’espera que l’any que ve la xifra pugi a mil sis-cents milions. Durant tota aquesta setmana es reuneixen a Sitges els cièntífics membres del consorci europeu. En parlem amb Xavier Luri, de l’Institut de Ciències del Cosmos de l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya, pertanyent a la Universitat de Barcelona.

Escolteu-lo:   http://continguts.radiomaricel.cat/continguts/2017/01/23/gaia_23012017.mp3