En Xavi Luri ens parla del mètode científic i de l’escepticisme i les pseudociències.

IV curs La Ciència pren la Paraula: els Problemes Socials de les Peudociències en l’Era de la Informació

Data: 5-7 Setembre
Lloc de realització: Universidad de Alicante

Ciencia es una vacuna contra los charlatanes del mundo que explotarían tu ignorancia, Neil deGrasse Tyson

Vivim en l’era de la informació, del Big Data, doncs cada any es produeix més informació que la resta de la història de la humanitat. Però és verídica tota aquesta informació? En què ens podem fiar i en què no? Com podem contrastar la informació? En aquest curs us donarem exemples de pseudociencia i charlatanería, en definitiva, us donarem eines intel·lectuals perquè pugueu destriar el que és veritat del que no, del que és ciència del que no. L’objectiu del curs és crear ciutadans crítics davant l’auge de certes pseudociencias, creences, mites o supersticions que estan arrelant en la societat, i que la gran quantitat d’informació d’Internet àmplia. Aquest curs costa només 30€ i és convalidable en la Universitat d’Alacant per 2 crèdits de grau o de lliure elecció o per un certificat de 20h de l’Institut de Ciències de l’Educacion (ICE).