BEQUES D’ESTIU 2015 PER A LA FORMACIÓ EN RECERCA

El grup Gaia del Dept d’Astronomia i Meteorologia, Universitat de Barcelona, Institut de Ciències del Cosmos, Institut d’Estudis Espacials de Catalunya convoca DUES beques per als mesos de juliol-setembre per a la formació en recerca.

Les beques estan dirigides a alumnes dels darrers cursos del grau de Física o doble titulació de Física-Matemàtiques, que hagin cursat l’assignatura d’Astronomia Observacional o que puguin acreditar coneixements equivalents.

Durant el període de la beca es desenvoluparà un projecte de recerca relacionat amb els temes d’investigació del grup. El grup Gaia està involucrat en la missió espacial del mateix nom que té per objectiu la mesura de posicions, moviments, paral·laxis i propietats físiques de mil milions d’estrelles de la nostra Galàxia. Es va llançar al desembre de 2013 i actualment és en fase operacional, fase que dura 5 anys. Els projectes a desenvolupar estan relacionats amb la preparació de l’explotació científica d’aquestes dades.

La remuneració és de 700 euros bruts mensuals.

Les persones interessades han d’enviar un curriculum, una còpia de l’expedient acadèmic i un full expressant el seu interès per la beca a Susanna Bascón sbascon@am.ub.es abans del 15 d’abril de 2015. La concessió es resoldrà el 30 d’abril de 2015.

Per a més informació, contacteu amb:
Jordi Torra, Carme Jordi, Xavier Luri o Francesca Figueras

2015 SUMMER SCHOLARSHIPS TRAINING IN ASTROPHYSICAL RESEARCH

The group Gaia at the Department of Astronomy and Meteorology, University of Barcelona, Institute of Cosmos Sciences, Institute of Space Studies of Catalonia announces TWO summer grants from July to September for astrophysics research.

The scholarships are aimed at students in the final year of the degree in Physics or double degree in Physics-Mathematics, who have completed the course Observational Astronomy or can demonstrate an equivalent knowledge.

During the period of the grant, they will develop a research project related to the research topics of the group. The group is involved in the Gaia space mission that aims to measure positions, motions, parallax and physical properties of billions of stars in our Galaxy. Gaia was launched in December 2013 and is currently on the operational phase that will last five years. The projects to be developed during the summer are related to the preparation of the scientific exploitation of the Gaia data.

Monthly salary is 700 euros gross.

Those interested should send a CV, a copy of the academic record and a letter of interest, to Susanna Bascón sbascon@am.ub.es before 15 April 2015. The results will be given by April 30, 2015.

For more information, see http://gaia.ub.edu/ or contact:
Jordi Torra, Carme Jordi, Francesca Figueras, Xavier Luri